Direkt36: 45 millió eurónyi magyar közpénzt költhettek el az Euronews felvásárlására
A kormányzati kommunikációs kampányokból meggazdagodott Balásy Gyulának is fontos szerepe volt.
A kormányzati kommunikációs kampányokból meggazdagodott Balásy Gyulának is fontos szerepe volt.
Egyelőre csupán felderítési szakban van az eljárás.
Évek óta tartó lejtmenetben van a magyar reklámipar, a tendencia 2023-ban is folytatódott a reklámszövetség és társszervezetei adatai alapján. Főleg az állami költés esett vissza drasztikusan.
A kormány kedvenc kommunikátora 2022 tavasza és 2023 januárja között mintegy 12 millió forintért végzett médiaügynökségi feladatokat a Honvédelmi Minisztériumnak.
Részletes díjszabást tartalmazó, kiszivárgott Excel-táblázat alapján derült ki, hogyan kötnek kommunikációs szerződéseket a kormányzati szervek a Magyar Péter által kritizált Balásy Gyula-féle cégekkel.
Az összes állami szerv kizárólag a Rogán Antal minisztériuma alá tartozó hivatalon keresztül rendelhet meg bármilyen kommunikációs, illetve rendezvényszervezési munkát.
A Diákhitel Központ volt vezérigazgatója a Balásy Gyula cégeivel kötött, túlárazott kommunikációs szerződéseket nehezményezte, azonban vezetése idején a Diákhitel Központ egy másik kommunikácios céggel is szerződött: azzal, amelyik 2019-ben volt feleségét készítette fel a miniszteri szereppel járó sajtószereplésekre.
A szinte semmiből pillanatok alatt százmilliárdos árbevétel – ezt produkálta az a két kommunikációs cég, amelyeket Magyar Péter állami hátszelű túlárazással vádol, és amelyeknek az utcai óriásplakát-kampányai elől 2017 óta elmenekülni is lehetetlen volt. A Diákhitel Zrt. volt vezetője nagyvadra lő, de minimum kétséges, mit tudna bizonyítani a vádjaiból.
Újabb egy évig a New Land Media Kft és a Lounge Design Kft alkotta konzorcium végezheti a Paks II. Zrt-nek a kommunikációs és rendezvényszervezői feladatokat.
A Lounge Design és a New Land Media idén már kaptak nagyobb összegeket is, két olyan szerződés is volt, amelyek keretösszege alulról karcolta a nyolcmilliárd forintot.
A világ legtekintélyesebb marketingkommunikációs ügynökségei szállnak be a Balaton hirdetésébe.
Balásy cégei jellemzően a kormányzati kommunikációs tendereken jellemzően szoktak nyerni.
Az atlétikai vb-n is szépen kereső Balásy Gyula egyik vállalkozása kapta az idei év eddigi legnagyobb megrendelését az állami Exim-csoporttól, de sokat költöttek kocsikra is. Szponzorpénzből pedig jutott néhány tízmillió az ATV volt igazgatósági tagjának és a kedvenc állami sportvitorlás cégnek is.
Az atlétikai stadion megépült a világbajnokságra, ahogy Orbán Viktor szerette volna, a beruházás profitjából pedig a Mészáros család apraja-nagyja csodás hajókirándulást tehet, de a kormány által kizsigerelt és fizetési nehézségekkel küzdő fővárosnak továbbra is be kell érnie a puszta ígéretekkel.
A Nemzeti Kommunikációs Hivatal második negyedévben kiírt 30 közbeszerzését kivétel nélkül a NER kedvenc médiavállalkozója, Balásy Gyula cégei nyerték el.
Balásy Gyula és Garancsi István is kaszálni fog.
Több milliárd forintba fog kerülni az esemény.
Mire beérett a kormány igyekezete, hogy a külföldi filmgyártók évente több százmilliárd forintot költsenek el Magyarországon, az iparág legfontosabb szereplői valahogy éppen a kormányhoz közel állók kezébe kerültek.
Egyre több Fidesz-közeli oligarcha tűnik fel a magyarországi filmstúdiók környékén, ahol több száz milliárdot költenek évente a külföldi megrendelők – írja az e heti HVG.
A 2022-es gazdasági visszaesést még az államhoz közel álló cégek is megérezték, a kormányközeli kommunikációs vállalatok és hírességek azonban még a tavalyi évet is masszív bevételekkel zárták. Ténytár-összeállításunk 2. része.